Ga naar de inhoud

* = prijzen voor particulieren zijn altijd inclusief BTW.

Wanneer heb ik een energielabel nodig?

Bij verkoop of verhuur van uw woning is een energielabel nodig. Dit energielabel laat in één oogopslag zien hoe energiezuinig uw woning is. Een energiezuinige woning betekent over het algemeen een lagere energierekening, minder CO2 en stikstof uitstoot en meer wooncomfort. Daarnaast is een goed energielabel beter voor het milieu en uw portemonnee. Ook voor het rentepercentage van uw hypotheek kan een energielabel verschil uitmaken. Kijk hiervoor bij uw hypotheekverstrekker op hun website of raadpleeg uw hypotheekadviseur.

Waarom heb ik een energielabel nodig?

Bij verkoop en verhuur is het energielabel een graatmeter voor de energiezuinigheid van uw woning. Het energielabel is te vinden op de website van milieu centraal onderdeel van het RVO:
https://www.energielabel.nl/woningen/zoek-je-energielabel/.
Hier kunt u nagaan of uw woning een energielabel heeft en wat het energielabel is. Ontbreekt het energielabel, dan helpen wij u graag verder.

U heeft een energielabel nodig voor de verkoop van uw woning? Vraag het dan aan een regionale adviseur. Mijn werkveld beperkt tot een straal van ongeveer 20 km vanaf De Bilt.

Valt u buiten deze straal en wilt u alsnog dat ik bij u een energielabel kom opstellen dan is dat uiteraard bespreekbaar.

Hoe lang is een energielabel geldig?

Een energielabel is 10 jaar geldig. De geldigheid gaat in op de datum van opname. Dit is ongeacht de veranderingen in opname of rekensoftware.
– Heeft uw woning al een energielabel?
– Heeft u geen veranderingen in uw woning aangebracht?
– Heeft u minder dan 10 jaar geleden de woning gekocht?
Dan kunt u het energielabel bij www.mijn.overheid.nl onder het kopje wonen terugvinden.
Heeft u verduurzamingsmaatregelen laten uitvoeren, installaties gewijzigd, dan kan het energielabel mogelijk veranderd zijn. Om dat te bepalen kunt u contact met mij opnemen.

Onze werkwijze

  1. Wij ontvangen van u een e-mail met de volgende gegevens: Naam, adres waar het om gaat, postcode en stad en uw telefoonnummer;
  2. Wij nemen met u contact op om een prijs af te spreken en een afspraak te maken voor de opname;
  3. Wij ontvangen van u de bouwtekeningen, plattegronden, gevels en installatietekeningen van het betreffende pand;
  4. De woning wordt opgenomen op het afgesproken moment en we gaan de gegevens op kantoor verder uitwerken;
  5. We melden het energielabel af bij het RVO. Hierna ontvangt u van ons het energielabel met unieke registratiecode in .pdf formaat;
  6. Als laatste ontvangt u onze factuur.